nie skończone.

O serwerze (a właściwie, to jego skrócona historia)


Pierwszy spawn

Projekt uCraft.pl narodził się 15 grudnia 2016 roku na Discordzie społeczności skript.pl. Oddany do użytku zaledwie 8 dni później, 23 grudnia jako wczesna beta.

Początkowo jako projekt non-profit, sponsorowany przez Pana który przedstawiał się nickiem BePower, który to nam zaoferował maszynę w (niestety) Kanadzie.

Od samego początku staraliśmy się stworzyć coś wyjątkowego, coś innego. Przetestowaliśmy multum różnych pomysłów jak chociażby "rynek" dostępny przez serwis WWW (coś ala allegro/ebay), gdzie każdy z graczy mógł się zalogować i wystawić dowolny przedmiot ze swojego schowka na sprzedaż. Pomysł co prawda nie przyjął się zbyt dobrze, prawdopodobnie przez konieczność otwierania przeglądarki podczas gry, lecz nie zmienia to faktu, że był ciekawy. Poniżej znajduje się screenshoot serwisu podobnego do tego wykorzystywanego przez nas, niestety nie potrafie znaleźć żadnego screena.

Serwis podobny do naszego

Mijało sporo czasu, a my testowaliśmy co raz to różniejsze pomysły. Kolejnym było zwiększenie konieczności handlu między graczami poprzez częściową likwidację AdminShopów, nie wpłyneło to zbyt mocno na rozgrywkę... do momentu usunięcia możliwości sprzedaży kaktusów, wtedy zaczął się kwik i oburzenie ze strony społeczności.

Jak się okazało, gracze bardzo lubią kaktusiarki. Lubią je budować, lubią na nich zarabiać, lubią jak są. Nie ma kaktusów = nie ma kaktusiarek = płacz

Spawn

Kolejną decyzją, było wprowadzenie targu na spawnie. Takiego, gdzie gracze mogliby wynająć sobie na jakiś okres czasu straganik, wystawić 4 skrzyneczki i zarobić miliony. Sprawdziło się.

Projekt rozwijał się, rekordowo dobiliśmy w pewnym momencie do 80 graczy online i trzeba było dokonać pewnych zmian... wprowadziliśmy sklepik sms

Niestety po pół roku zmuszeni byliśmy skołować maszynę pod serwer we własnym zakresie. Sponsor oczekiwał dochodu, serwer jako że był tworzony dla przyjemności - nie generował go.

Jeśli chodziło zaś o wybór hostingu, na początek skierowałem się w stronę firmy LVLUP.pro, gdzie przez najbliższy rok utrzymywałem serwer VPS. Sprawdzał się bardzo dobrze.

Graczy przybywało, serwer stawał się co raz popularniejszy i w pewnym momencie konieczne okazało się wprowadzenie jakiegoś forum. I w taki oto sposób wydalone zostało powstało forum uCrafta.

Forum

Kolejne edycje to było rozwijanie sprawdzonych pomysłów. Takich jak uwielbiany przez graczy automatyczny drop do eq (który od początku przeszedł naprawdę długą drogę do perfekcyjnego działania) czy też bossbar z nazwą wyspy i poziomem.

W między czasie zmieniliśmy też hosting. Z pomocą przybył nam Pan Cubixmeister z CraftServe, który zaoferował nam darmowy hosting.

Co przyniesie przyszłość? Zobaczymy, mamy multum mniej i bardziej ciekawych pomysłów więc jakoś to będzie.

Hey

PS. Wszystkie piękne zdjęcia, pochodzą z naszego Facebookowego profilu :)

PS2. Co do pierwszego zdjęcia - pierwszy spawn.

mc.ucraft.pl (1.12.2)

20% ZNIŻKI PO KLIKNIECIU
Szukasz taniego serwera VPS?
Sprawdź oferte Webh.pl

Zagłosuj na nasz serwer

Kup Minecraft